Пятница, Ноября 15, 2019

Бацькоўскі сход

Тэма: Умовы фарміравання арфаграфічнай зоркасці

Мэта: павышэнне эфектыўнасці асветніцкай работы бацькоўскага калектыву па фарміраванні арфаграфічных навыкаў малодшых школьнікаў.

Задачы: пазнаёміць з умовамі фарміравання арфаграфічнай зоркасці; выхоўваць адказнасць.

 

Этапы:

  1. Псіхалагічны настрой.
  2. Трэнінг «Прывітанне» - зняцце эмацыйнага напружання.
  3. Лекторый « Развіццё арфаграфічнай зоркасці».
  4. Практыкаванне «Хвасталкі ў капелюшы»
  5. Вынік сходу.

 

Ход сходу

 

1.Псіхалагічны настрой

Добры дзень, паважаныя бацькі! Я рада вітаць самых клапатлівых, самых адказных і ўважлівых бацькоў на сходзе!

Нягледзячы на сваю занятасць,  вы тут. Вы пакінулі ўсе справы і прыйшлі, каб даведацца штосьці новае, што дапаможа вам і вашым дзецям стаць больш шчаслівымі і радаснымі!

Эпіграфам нашага сходу будуць служыць словы:

«Выхаванне дзяцей – гэта не мілая забава, а заданне, якое патрабуе цяжкіх перажыванняў, намаганняў, бяссонных начэй і шмат думак...»

Корчак Я.

2.Трэнінг: Практыкаванне «Прывітанне»

Мэта: зняцце эмацыйнага напружання.

«Добры вечар, (імя), сёння быў выдатны дзень, таму, што...».

 

3.Лекторый «Развіццё арфаграфічнай зоркасці» (прэзентацыя)

Тэрмін « арфаграфія» створаны на базе грэцкіх слоў огthos «правільны» і grapho «пішу», літаральным перакладам яго з'яўляецца тэрмін «правапіс».

У сучасным разуменні арфаграфія - гэта сістэма правіл напісання слоў.

Фарміраванне фанематычнага слыху ў пачатковых класах з'яўляецца адным з вядучых у курсе беларускай мовы, якое ўплывае на развіццё арфаграфічнай зоркасці  . Сфармаваць арфаграфічную зоркасць вучняў - задача не з лёгкіх. Даволі часта школьнікі добра засвойваюць тэорыю, але пакутуюць ад няўмення граматна пісаць. Вялікая ўвага ў навучанні арфаграфіі надаецца фарміраванню арфаграфічнай зоркасці (уменне бачыць арфаграм у слове) і фанетычнага слыху (уменне чуць арфаграм у слове).

Як і многіх настаўнікаў пачатковых класаў, мяне хвалюе праблема граматнасці вучняў.

Аналізуючы пісьмовыя работы вучняў за 1 клас, іх работу на ўроках, мною былі выяўлены прычыны, якія спрыяюць непісьменнасці:

ü няведанне правілаў;

ü веданне правілы, але няўменне іх ужываць(правапіс вялікай літары, знак прыпынку ў канцы сказа);

ü мала і дрэнна чытаюць, пры чытанні дапускаюць памылкі;

ü адсутнічае станоўчая матывацыя;

ü дрэнна развіта памяць, разумовыя працэсы працякаюць павольна;

ü дзеці не атрымліваюць дапамогі ад бацькоў і не кантралююцца імі.

Магчымы і іншыя прычыны:

ü няўвага, безуважлівасць, паспешнасць;

ü не бачыць арфаграм (няма зоркасці);

ü арфаграмы бачыць, але памылкова вызначае;

ü 4 не разумее значэнне слова, словазлучэнні, прапановы, сэнсу тэксту;

ü 6) працуе павольна, не паспявае прымяніць свае веды.

Працу па развіццю арфаграфічнай зоркасці я разбіла на некалькі этапаў.

Першае, што я раблю, аналізуюцца памылкі ў работах, высвятляюцца прычыны слабой паспяховасці, пазначаюцца шляху ліквідацыі найбольш тыповых памылак .

На другім этапе вызначаюцца прыёмы работы па фарміраванні арфаграфічнай зоркасці праз работу па развіцці фанематычнагу слыху.

менавіта работу ў гэтым накірунку мы будзем на працягу 2-4 класа (на базе класа будзе ажыццяўляцца абласны праект “Фарміраванне арфаграфічнай зоркасці вучняў 1-4 класаў праз выкарыстанне прыёмаў развіцця фанематычнага слыху”:

Па адносінах да правіл дарослыя дзеляцца на дзве групы:

1. Правілы ніколі не вучыў, але пішу правільна.

2. Правілы памятаю на памяць, але пішу з памылкамі.

Хоць варта адзначыць, што абсалютна пісьменных людзей няма.

- Як зрабіць так, каб правілы не палохалі вучня пачатковых класаў сваёй колькасцю?

-Як зрабіць так, каб правілы не разляталіся па розных кутках дзіцячай свядомасці?

Для паспяховага фарміравання ўмення выяўляць арфаграмы неабходна:

- па-першае, на самых ранніх этапах навучання забяспечыць размежаванне дзецьмі паняццяў гук і літара, а таксама дастатковае  развіццё  ў іх усяго комплексу фанетычных уменняў(2 клас);

- па-другое, пазнаёміць вучняў з прыкметамі найбольш частых арфаграм,

-па-трэцяе, сістэматычна трэніраваць школьнікаў у знаходжанні арфаграм.

Вынік:

Добра, калі дзіцяці «дадзена» ад Бога: правілы адчувае інтуітыўна і піша правільна. Але ж такіх адзінкі. Больш дзяцей, якія ведаюць правілы, а прымяніць іх на практыцы не ўмеюць.

Выснова: нашы вучні павінны ведаць правілы і ўмець іх прымяняць.

 

Рашэнне сходу:

- рэгулярна вучыць правіла

- чытаць больш і ўважліва з выпраўленнем памылак

- дапамагаць дзецям, знаходзіць арфаграмы, не паказваючы на іх

- тлумачыць значэнне слова, словазлучэння, сэнсу тэксту.

І трэба памятаць галоўнае:

 

4. Практыкаванне «Хвасталкі ў капелюшы »

«Маё дзіця...» Кожны ўдзельнік пазітыўным прыметнікам павінен ахарактарызаваць свайго дзіцяці.

Група адказвае ўдзельніку: «Мы рады за цябе!»

 

5. Вынік сходу.

У канцы сходу бацькі выказваюць сваё меркаванне па змесце сходу:

- што яны даведаліся новага,

- у чым змаглі пераканацца,

- што выклікала ў іх негатыўную рэакцыю.

Для гэтага яны запаўняюць «Водгук аб сходзе».

• Я даведаўся, што...

• Новым для мяне стала тое, ...

• Я пераканаўся, што...

• Мяне не змаглі пераканаць у тым, што...

• Я катэгарычна супраць таго, што...

Голосование

Как вы оцениваете деятельность школы?

Контакты

223813
Минская область
Любанский район
аг.Сосны
ул.Лесная д.4

Телефоны:
8-01794-37330 директор
8-01794-37390 учительская
8-01794-37330 факсsosny1@lyban.edu.by

Год малой родины

Russian Belarusian English